
Kiedy robisz coś dobrze
Załóżmy, że produkujemy rzeczone podkładki pod myszki. Są to
najlepsze na świecie podkładki, korzystają z nich gracze na całym świecie,
widać je na transmisjach z turniejów gier, przedstawiciele znanych marek z
branży IT się z nimi pokazują – generalnie wszystko w nasze firmie kręci się
wokół klientów, którzy kupują nasze podkładki.
W telewizji nasze reklamy to spoty pełne eksplozji,
precyzyjnych strzałów albo grafików, którzy korzystając z naszych podkładek
projektują świetne rzeczy.
Problem z takimi kampaniami jest taki, że cały czas
pozostajemy w tym samym sosie – nie zdobywamy nowych klientów, bo ciężko nam
zaangażować się w cokolwiek innego, niż stowarzyszenie graczy, a to jest
środowisko, które też nigdzie dalej dotrzeć nam nie pozwoli.
A kiedy robisz coś dobrze, chcesz, żeby inni też o tym
wiedzieli. Najlepiej wszyscy.
Bądź autentyczny

leży Twojej firmie na sercu i angażujesz w nią jakieś środki, pozwoli Ci na przekonanie wszystkich, którzy uważają, że robisz to tylko dla reklamy.
Żeby jednak taką autentyczność uzyskać, poza historią, którą
opowiesz, musisz mieć także historię, którą stworzysz. Nie możesz więc sobie
pozwolić na jednorazowe zaangażowanie w daną akcję, taki PR-owy wybryk. Musisz
udowodnić, że faktycznie się interesujesz i w tym obszarze, chcesz coś zmienić.
To będzie spójne z Twoją narracją i pokaże, że oddajesz pieniądze nie tylko dla
ulg podatkowych, a Twoi pracownicy zostają wolontariuszami nie tylko po to,
żeby uniknąć kolejnych godzin za biurkiem.
Wartość dodana

Apple nie podbija jednak nowych rynków i ostatnie badania
pokazują, że jej klienci głównie wymieniają telefony na nowsze, nie przybywa natomiast
nowych, „nawróconych” na markę z jabłuszkiem. Klient nie chce bowiem teraz od
Ciebie, żebyś robił coś dobrze. Ty masz być „dobry”!
A więc musisz dodać do swojego produktu historię, która
sprawi, że ktoś podniesie go z półki, bo będzie wiedział, że jego zakup w
jakimś innym miejscu sprawi coś dobrego.
Jeżeli konsekwentnie angażujesz się w jakąś sprawę możesz zbudować wokół swojej marki aurę „dobrej marki”, którą warto wybrać także ze względu na wartości, jakie sobą prezentuje.
Ktoś wybierze naszą podkładkę pod myszkę, bo będzie na niej grafika z dzieciakami, którym pomogliśmy i informacja: % zysku z tej podkładki idzie na przyszłych władców tej planety. Bądź dla nich miły i pamiętaj grając, że dzięki Tobie dziś mieli obiad.
Jeżeli konsekwentnie angażujesz się w jakąś sprawę możesz zbudować wokół swojej marki aurę „dobrej marki”, którą warto wybrać także ze względu na wartości, jakie sobą prezentuje.
Ktoś wybierze naszą podkładkę pod myszkę, bo będzie na niej grafika z dzieciakami, którym pomogliśmy i informacja: % zysku z tej podkładki idzie na przyszłych władców tej planety. Bądź dla nich miły i pamiętaj grając, że dzięki Tobie dziś mieli obiad.
Czy inwestować w odmienność?
Zakładamy, że podstawowym czynnikiem, który motywuje Cię do
podjęcia działań w obszarze CSR jest potrzeba zmieniania świata na trochę
lepsze miejsce. Nie wykluczamy jednak, że zaraz za nią stoją chęć rozszerzenia
swojego rynku, pozyskanie nowych klientów i pozytywny PR. Wszystko to można
połączyć bez względu na to, w jakiej branży działasz i jakiś obszar chcesz
wesprzeć. Wymaga to jedynie prowadzenia działań konsekwentnie i opowiadania o
nich tak, by wszystko to było spójne.
Poza rdzeniem
Jednak działania z obszaru CSR leżą poza rdzeniem działalności
biznesowej – zwłaszcza, jeżeli nie są one związane bezpośrednio z tym, co firma
oferuje czy produkuje. Wówczas istnieje ryzyko, że przy najbliższych problemach
z budżetem zostaną one odcięte w pierwszej kolejności.
Dlatego powinny być one, po pierwsze, spójne ze strategią
rozwoju Twojej marki i zajmować tam ważne miejsce, tuż obok komunikacji z
klientem. Po drugie, Twoja firma musi zdawać sobie sprawę z tego, że „porzucenie”
pewnej inicjatywy może pokazać, że wcale się nią nie interesowaliście i
traktowane to było wyłącznie jako inna forma reklamy. A to nie sprzyja
zaskarbianiu sympatii u konsumentów.
Nasza Fundacja pomoże Ci wpleść elementy CSR do Twojej
strategii. Porozmawiaj z nami i nawiąż współpracę. Obserwuj też nasz blog –
zamieszczamy na nim informacje związane nie tylko z działalnością naszej
Fundacji, ale też o tym, jak może ona pomóc Tobie i w Twojej okolicy.
Codziennie publikujemy artykuły o sporcie, naszej Fundacji, naszych projektach i współpracy z biznesem, żeby zachęcić Ciebie i Twojego szefa do zrobienia czegoś fajnego z nami. Obserwuj nas na Google+ i Facebook - na pewno znajdziesz coś dla siebie.
Źródła zdjęć: jeden, dwa, trzy, cztery.
Codziennie publikujemy artykuły o sporcie, naszej Fundacji, naszych projektach i współpracy z biznesem, żeby zachęcić Ciebie i Twojego szefa do zrobienia czegoś fajnego z nami. Obserwuj nas na Google+ i Facebook - na pewno znajdziesz coś dla siebie.
Źródła zdjęć: jeden, dwa, trzy, cztery.
0 komentarze:
Prześlij komentarz
Wszystkie komentarze są prywatnymi opiniami umieszczających je osób.
Prosimy, zachowuj się jak dama / dżentelmen. Nawet, jeśli coś Ci się nie podoba - zachowaj spokój i kulturę (-: