Author Info

Facebook

Znak naprawi wszystko


Zawsze byłem przekonany o tym, że droga S17 jest najstraszniejszą drogą w Polsce. Szerokie pobocza zachęcają wariatów do traktowania trasy Warszawa - Lublin jakby miała cztery pasy - mniej odważni jadą więc przy skraju drogi, szaleńcy prują wyprzedzając na trzeciego. Ilekroć tamtędy jadę myślę sobie, jak często ludzie się tam rozbijają, ale dziś to nie muszę być ja. Okazuje się jednak, że DK88 z Gliwic do Bytomia ma jeszcze gorszą statystykę. A nie powinna. Bo jest doskonale zabezpieczona. Znakami.

Największymi problemami DK88 są brak oświetlenia oraz bardzo krótkie pasy włączeniowe. Kiedy zjeżdżacie na nią, musicie albo przygotować się na czekanie, albo liczyć na to, że Wasz samochód naprawdę dobrze przyspiesza - na krótkich pasach włączeniowych nie sposób rozwinąć prędkości, która pozwalałaby nam bezpiecznie wjechać na trasę. Ciemno jest okrutnie, bo droga nie ma latarni, położona jest w lesie, a świateł drogowych, czyli "długich" używać nie można, bo z przeciwka jadą samochody.

Ale problem istnieje tylko w teorii, ponieważ droga jest przystosowana do krótkich pasów włączeniowych - chociaż leży poza terenem zabudowanym (więc można po niej jechać z prędkością do 90km/h), przed każdym pasem włączeniowym ma znak nakazujący zwolnienie do 60km/h. To samo przed niebezpiecznymi zakrętami, na których pełno jest kolein. A więc to my, kierowcy, grzeszymy. Droga jest co prawda źle zaprojektowana i zbudowana, ale przecież znakami naprawiono wszystko.

Rozumiem, że ulica Charlesa de Gaulle'a w Zabrzu jest zabytkiem i nie można na niej zmienić bruku. Dałoby się go jednak wyrównać, niemniej inwestycja byłaby droga. Co więc robimy? Bach! Ograniczenie do 40km/h. Droga Wojewódzka 801 z Warszawy do Dęblina. Środek lasu. Dziury jak po bombardowaniu. Nawierzchnia się odrywa i uderza w nadkola. Bum, kilkanaście kilometrów z ograniczeniem do 50km/h.

Tym oto sposobem drogi staną się niedługo jak leki - przed wjazdem trzeba będzie przeczytać instrukcję oraz skonsultować się z dealerem i mechanikiem, żeby mieć pewność, że nasze auto może na nią wjechać. Znaki zaś, podobnie jak ulotki, będą broniły urzędników z zarządów dróg miejskich przed procesami, które możemy im wytoczyć. Urwało panu koło? Niemożliwe, tu jest ograniczenie do 20km/h, jakby pan przestrzegał przepisów nic by się nie stało.

W takim razie wprowadźmy jeszcze znaki informujące o dopuszczalnym prześwicie minimalnym oraz rozstawie osi. Droga pani, przecież był znak, po co się pani pchała tutaj, jak wiadomo, że wpadnie pani w koleinę. Jeszcze mandacik będzie.

P.S. Ostatnie zdjęcie przedstawia DW801 - to chyba najlepszy jej fragment. Nie zachęcam do wybierania się tam samochodem nawet w celach krajoznawczych - szkoda nawet terenówki.

P.P.S. Moja znajoma Irlandka mówi, że u nas i tak jest luksus - u nich osiągnięcie prędkości, do której ogranicza znak na drogach między miastami jest jak wyzwanie, nierzadko właściwie tylko dla kierowców rajdowych.

 Źródła zdjęć: jeden, dwa, trzy.

Podziel się:

DODAJ KOMENTARZ

    Komentarze Google
    Komentuj na Facebook!

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze są prywatnymi opiniami umieszczających je osób.
Prosimy, zachowuj się jak dama / dżentelmen. Nawet, jeśli coś Ci się nie podoba - zachowaj spokój i kulturę (-:

Najczęściej czytane

Labels

112 akcja Alfa Romeo alkohol ankieta Asterion Aston Martin asystent Auta auta używane automaty autostrady Aventador badania bądź widoczny Beskid Śląski bezpieczeństwo Będzin BHP bieganie biegi biobazar BlackBerry BMW Brenna Brick Brno Bus Bohaterów Business Lease Bydgoszcz Centrum Zimbardo crash test crowdfunding CSR Cyrulik Śląski ćwiczenia deszcz Diagnostyka dieta Diverse Downhill Contest dla firm Dla Kierowców dla par dla pracownika dla szefa dla szkół downhill drift drogi Endomondo Europa Centralna Eurostat Facebook felieton Fiat film fitness floty Foto Melcer fotografie fundacja futbol amerykański Gliwice golenie gra miejska higiena hybrydy impreza informacje Inicjatywa inspiracja internet jazda nocą jazda w górach jedzenie jesień kampania społeczna kask Katowice klub kodeks drogowy komputer pokładowy komunikacja miejska koncert kondycja konferencja konkurs konkursy Kraftwerk krew kultura kupujemy auto Lamborghini lampki Land Rover leasing lekarz Liga Bohaterów list otwarty mandaty maraton media Mercedes Mikołajki MInisterstwo Śledzia i Wódki młodzież MMCars moda MotoGP motywacja Movembeer muzyka nasze auto Newsy NGO NGO-Pro niepełnosprawni niewidomi nowe auta noworoczne postanowienia nowotwory odblaski ogłoszenia opony otyłość parkowanie partnerstwo Paryż pasy pierwsza pomoc pierwsze wrażenia piesi pijani piknik piwo plakat Pluszektorium płeć Podaj Rękę pole position policja Polska porady Poznań prawo premiera profilaktyka programy prostata przejścia dla pieszych przyczepność psychologia pub rajd rak relacja resuscytacja rodzinnie rower rowery rugby self-driving sesja fotograficzna Silesia Marathon skrzynia biegów smartfon social media spalanie społeczeństwo sport spotkanie supersamochody SUV system motywacji szkolenia Ścigacz.pl Śląsk ŚLONSQ śnieg ŚUM światła Święta taniec targi pasji Targi Piwne targi samochodowe Tarnowskie Góry technologia tory wyścigowe trening trening biegacza turystyka Unia Europejska urzędy Ustroń venturillo Warsaw Sirens Warszawa warsztaty watchdog Wąsopad WF Wisła wyjazd Tomka wypadek wywiad wyzwanie X Factor Zabrze zbiórki zdrowa żywność zdrower zdrowie zima znaki Żywiec

O Fundacji

Miasta

Bądź Super!

Nie masz czasu?

Nasze akcje

Zabierz ze sobą ten blog!
Zeskanuj kod i czytaj dalej na komórce lub tablecie.

Subskrybuj

Video Of Day

Strona przeniesiona na

kapitanswiatelko.pl

Dziennik Kapitański
Info