Author Info

Facebook

Kiedy działania CSR mają najlepszy efekt?

CSR, czy działania firm na rzecz społeczności, jest ostatnio bardzo w modzie. Wiele firm organizuje swoje kampanie, konkursy grantowe, prowadzi dialog z mieszkańcami okolic, gdzie działają i stara się, oprócz reklam, wplatać charytatywne treści w swój PR.
Kiedy jednak faktycznie przenosi się to na jakość świadczonej pomocy? A kiedy rzeczywiście pozwala na uzyskanie zwrotu z inwestycji, jaką są działania charytatywne?

Działamy w „naszej branży”

Kiedy firma wspiera jakąś instytucję, która działa w podobnej branży zyskuje podwójnie – nie tylko realizuje działania, które dobre są dla jej wizerunku, ale także pokazuje pewną spójność swojej strategii. Poza daniem pieniędzy na jakieś wydarzenie firma może przekazać swoją wiedzę, podzielić się doświadczeniem i rozwinąć dzięki temu działalność wspieranej fundacji czy stowarzyszenia.
Oprócz tego jest to doskonała okazja do wymiany doświadczeń i komunikacji z organizacjami, które mają coś do powiedzenia na temat produktu. Przykładowo, hurtownia obuwia sportowego nawiązuje współpracę z naszą Fundacją. Nie tylko działa na rzecz promocji sportu, co leży w jej „naturze”, ale także może dowiedzieć się czegoś interesującego o ludziach, którzy ją interesują – na przykład, że wielu biegaczy kupuje swoim dzieciom obuwie sportowe, bo uważa, że jest zdrowsze i wygodniejsze. Ta wiedza może pozwolić rozwinąć biznes.
W gruncie rzeczy bowiem angażowanie się w takie działania jest formą reklamy, ale taką, która pozwala na dwustronną komunikację, zbadanie rynku i dojrzenie nowych możliwości.

Działania dla pracowników

Bez względu na to, jaką branżę prezentuje firma, zawsze może skupić się także na działaniach związanych z pracownikami i ich rodzinami. Może także działać na rzecz okolicy, w której mieszka. Wówczas nie jest istotne, jaki jest rzeczywisty produkt – ważne jest, że każdy z pracowników i członków jego rodziny staje się ambasadorem marki – najlepszym, bo najbardziej wiarygodnym.
Wszystko, od szkoleń, po systemy motywacyjne, na imprezach integracyjnych i spotkaniach dla rodzin pracowników skończywszy, jest doskonałym pomysłem na związanie pracownika z firmą. Jeżeli przy tym odbywa się to z udziałem jakiejś organizacji, synergia pozwala na stworzenie zupełnie nowej jakości w stosunkach firma – pracownik.
Jasne, piknik rodzinny dla pracowników dużego warsztatu samochodowego będzie fajną sprawą. Ale spotkanie z rodzinami na zawodach rowerowych, gdzie będzie można wykorzystać swoje umiejętności także przy „lżejszym” sprzęcie może być ciekawszym przeżyciem i lepszą zabawą niż kolejne „spotkanie na kiełbaskę” z szefem.

Nieufny beneficjent

Wg badań przeprowadzonych na Zachodzie, tylko 5% uważa, że firmy angażują się w działania PR, bo naprawdę chcą coś zmienić. Gros społeczeństwa widzi w tym więc tylko marketing, sposób na zrobienie sobie reklamy rękami stowarzyszeń czy fundacji i de facto działanie mające na celu maksymalizację zysku.
To, czy działania są spójne z wizerunkiem firmy i jej misją oraz narracja prowadzona zarówno przez firmę jak i zaangażowaną organizację może pokazać, że faktycznie stoi za tym idea – a nie tylko chęć pokazania swojego produktu w kontekście, który wywoła w potencjalnym kliencie emocje.

PR-owy wyskok

Z tego też powodu działania w obrębie polityki CSR muszą być częścią strategii i muszą być prowadzone konsekwentnie. Jednorazowe, PR-owe wyskoki z rozdawaniem pieniędzy niekoniecznie przełożoną się na faktyczną poprawę wizerunku marki, a paradoksalnie – mogą jej zaszkodzić.
Ważny jest tutaj nie tylko przekaz skierowany do społeczeństwa, ale także zaangażowanie w działania podejmowane przez NGO, które akcje CSR dla firmy realizuje. Jednorazowa wpłata sprawia, że firma może odejść w zapomnienie w następnym tygodniu i nikt, poza księgową, nie zapamięta jej nazwy. Współpraca i porozumienie ma zdecydowanie lepsze efekty, bo korzystając z wiedzy NGO i faktu, że są one najbliższej społeczeństwa – a więc klientów, można jednocześnie rozwijać swoją firmę jak i budować pozytywną narrację na temat jej marki.
Nasza Fundacja realizuje działania CSR opierające się przede wszystkim na komunikacji - zależy nam na korzyściach, które współpraca przyniesie obu stronom. Zajrzyj do zakładki współpraca, aby dowiedzieć się więcej.
Piszemy o wszystkim, co dotyczy naszej Fundacji - od sportu, przez samochody, zdrowie po nasze projekty. Obserwuj nas na Facebook i Google+.

Źródła zdjęć: jeden, dwa, trzy.

Podziel się:

DODAJ KOMENTARZ

    Komentarze Google
    Komentuj na Facebook!

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze są prywatnymi opiniami umieszczających je osób.
Prosimy, zachowuj się jak dama / dżentelmen. Nawet, jeśli coś Ci się nie podoba - zachowaj spokój i kulturę (-:

Najczęściej czytane

Labels

112 akcja Alfa Romeo alkohol ankieta Asterion Aston Martin asystent Auta auta używane automaty autostrady Aventador badania bądź widoczny Beskid Śląski bezpieczeństwo Będzin BHP bieganie biegi biobazar BlackBerry BMW Brenna Brick Brno Bus Bohaterów Business Lease Bydgoszcz Centrum Zimbardo crash test crowdfunding CSR Cyrulik Śląski ćwiczenia deszcz Diagnostyka dieta Diverse Downhill Contest dla firm Dla Kierowców dla par dla pracownika dla szefa dla szkół downhill drift drogi Endomondo Europa Centralna Eurostat Facebook felieton Fiat film fitness floty Foto Melcer fotografie fundacja futbol amerykański Gliwice golenie gra miejska higiena hybrydy impreza informacje Inicjatywa inspiracja internet jazda nocą jazda w górach jedzenie jesień kampania społeczna kask Katowice klub kodeks drogowy komputer pokładowy komunikacja miejska koncert kondycja konferencja konkurs konkursy Kraftwerk krew kultura kupujemy auto Lamborghini lampki Land Rover leasing lekarz Liga Bohaterów list otwarty mandaty maraton media Mercedes Mikołajki MInisterstwo Śledzia i Wódki młodzież MMCars moda MotoGP motywacja Movembeer muzyka nasze auto Newsy NGO NGO-Pro niepełnosprawni niewidomi nowe auta noworoczne postanowienia nowotwory odblaski ogłoszenia opony otyłość parkowanie partnerstwo Paryż pasy pierwsza pomoc pierwsze wrażenia piesi pijani piknik piwo plakat Pluszektorium płeć Podaj Rękę pole position policja Polska porady Poznań prawo premiera profilaktyka programy prostata przejścia dla pieszych przyczepność psychologia pub rajd rak relacja resuscytacja rodzinnie rower rowery rugby self-driving sesja fotograficzna Silesia Marathon skrzynia biegów smartfon social media spalanie społeczeństwo sport spotkanie supersamochody SUV system motywacji szkolenia Ścigacz.pl Śląsk ŚLONSQ śnieg ŚUM światła Święta taniec targi pasji Targi Piwne targi samochodowe Tarnowskie Góry technologia tory wyścigowe trening trening biegacza turystyka Unia Europejska urzędy Ustroń venturillo Warsaw Sirens Warszawa warsztaty watchdog Wąsopad WF Wisła wyjazd Tomka wypadek wywiad wyzwanie X Factor Zabrze zbiórki zdrowa żywność zdrower zdrowie zima znaki Żywiec

O Fundacji

Miasta

Bądź Super!

Nie masz czasu?

Nasze akcje

Zabierz ze sobą ten blog!
Zeskanuj kod i czytaj dalej na komórce lub tablecie.

Subskrybuj

Video Of Day

Strona przeniesiona na

kapitanswiatelko.pl

Dziennik Kapitański
Info