Author Info

Facebook

Czemu kochamy auta?

W ubiegły weekend byliśmy w Poznaniu na MotorShow, powinienem więc napisać, "czemu kochamy auta i motocykle", ale akurat nikogo z naszej jednośladowej ekipy nie było z nami. Skupię się więc na samochodach. Oczywiście, znajdziecie pewnie mnóstwo relacji z tej imprezy w sieci, które skupiać się będą na premierach, jakie miały miejsce w Poznaniu. Nie było ich jakoś specjalnie dużo - Audi pokazało nowe Q7 (jedno z tych SUVowatych), Fiat zaprezentował 500X, które jest wariacją na temat 500L, które jest większą wersją zwykłego 500... I to chyba tyle.
Z zupełnie świeżych rzeczy można było zobaczyć także Mercedesa CLA, który debiutował dwa weekendy wcześniej, następcę modelu SLS, czyli Merca AMG GT, Alfę Romeo 4C, która jest bardzo, ale to bardzo egzotycznym samochodzikiem, wreszcie kolejny prototyp długo zapowiadanego polskiego superauta Arinera Hussarya, które tyle razy było już prezentowane w zupełnie odmiennych formach, że postanowiłem wstrzymać się z opiniami do dnia faktycznej premiery tego potwora (tym bardziej, że wg najświeższych doniesień tylko buda jest polska, Arinera nie produkuje silnika). Ciekawiej zapowiedziała się tutaj Praga R1, auto zaprojektowane do wyścigów wytrzymałościowych, które będzie można prowadzić na ulicy.

Wybraliśmy się także do pawilonu z motocyklami, ale z racji mojej fiksacji na punkcie pojazdów czterokołowych mogę powiedzieć tylko tyle, że większość z nich wyglądała naprawdę fantastycznie i robiła świetne wrażenie. Przyjrzeliśmy się głównie Junakom, które na tle zagranicznej konkurencji wypadają naprawdę dobrze. Gdybym miał kupować miejski skuter, raczej byłoby to Junak niż dwukrotnie droższa Vespa. I nie mówcie, że nie byłoby w tym duszy i posmaku legendy.

Niemniej, chciałem napisać o tym, czemu kochamy auta. W wielkim skrócie, dlatego, że są śliczne. Nie wszystkie oczywiście, ale też nie wszystkie cieszyły się aż takim zainteresowaniem, by móc o nich powiedzieć, że było obiektem uwielbienia tłumu. Zaryzykuję stwierdzenie, że samochody kochamy za odwagę ich twórców. Za to, że postanowili przesunąć granice, zrobić jakiś inżynieryjny majstersztyk i do tego opakować go w przyjemne dla oka nadwozie, a kierowcę połączyć z maszyną przez dobrze wykonane wnętrze.
Jasne, powiecie, że niektóre stare samochody też mają swoją duszę i legendę - mają, ale tylko te, które zostały zaprojektowane na tyle dobrze, by żyć na tyle długo, by swoją legendę nakreślić na kartach motoryzacyjnej historii. Było, jest i będzie wiele fajnych aut, które rozpadną się, zanim zapracują na miejsce w naszych pompujących wysokooktanowe paliwo serduszkach.
Z tego też powodu stoiska, na których można było zobaczyć auta "dla ludu", modele dobrze się sprzedające i popularne, nie cieszyły się takim zainteresowaniem, jak egzotyczne, rzadkie i w gruncie rzeczy drogie cuda techniki. Nie pomylę się chyba mówiąc, że najbardziej obleganymi autami były Lamborghini, oraz kosmicznie wyglądająca, nowa sportowa Alfa Romeo C4; Rolls Royce'y, które szokują swoimi rozmiarami (oraz ilością drewna i skóry w środku), przygotowane do wyścigów Maserati czy wyglądające jak model z filmu sci-fi BMW i8 - to kolejni bohaterowie tych targów. Tłumy gromadziły się także przy autach McLaren i Aston Martin; stosunkowo nie wiele przy Jaguarach - może te już się opatrzyły?

Dlatego też spodziewajcie się coraz bardziej szalonych i odjechanych pomysłów aut "cywilnych". Projektanci aut zauważają, że dla europejskiego klienta samochód zaczyna być nie tylko eleganckim i wygodnym środkiem transportu, ale swego rodzaju manifestem osobowości, stylu, gustu i charyzmy. Nie chcemy jeździć nudnymi samochodami, nawet, kiedy nas nie stać, chcemy coś egzotycznego, namiastkę indywidualizmu zaprojektowaną z błyskiem geniuszu. I chociaż powinniśmy się spodziewać, że iskra doskonałości z czasem będzie coraz bardziej przystępna cenowo, to jednak także eksperymenty w stylu Citroena Cactus będą straszyć nas na publicznych drogach coraz częściej.
W kwestii amerykańskich samochodów, nadal będę obstawiał przy swojej teorii, że o ile dla europejskiego klienta auto wyewoluowało ze szlachetnego hobby pełnego stylu i przepychu, o tyle za wielką wodą auto nadal jest po prostu następnym stadium ewolucji konia.

Więcej zdjęć znajdziecie na naszym fanpage oraz w naszej galerii na Tumblr.


Wszystkie zdjęcia: Fundacja "Kapitan Światełko".

Podziel się:

DODAJ KOMENTARZ

    Komentarze Google
    Komentuj na Facebook!

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze są prywatnymi opiniami umieszczających je osób.
Prosimy, zachowuj się jak dama / dżentelmen. Nawet, jeśli coś Ci się nie podoba - zachowaj spokój i kulturę (-:

Najczęściej czytane

Labels

112 akcja Alfa Romeo alkohol ankieta Asterion Aston Martin asystent Auta auta używane automaty autostrady Aventador badania bądź widoczny Beskid Śląski bezpieczeństwo Będzin BHP bieganie biegi biobazar BlackBerry BMW Brenna Brick Brno Bus Bohaterów Business Lease Bydgoszcz Centrum Zimbardo crash test crowdfunding CSR Cyrulik Śląski ćwiczenia deszcz Diagnostyka dieta Diverse Downhill Contest dla firm Dla Kierowców dla par dla pracownika dla szefa dla szkół downhill drift drogi Endomondo Europa Centralna Eurostat Facebook felieton Fiat film fitness floty Foto Melcer fotografie fundacja futbol amerykański Gliwice golenie gra miejska higiena hybrydy impreza informacje Inicjatywa inspiracja internet jazda nocą jazda w górach jedzenie jesień kampania społeczna kask Katowice klub kodeks drogowy komputer pokładowy komunikacja miejska koncert kondycja konferencja konkurs konkursy Kraftwerk krew kultura kupujemy auto Lamborghini lampki Land Rover leasing lekarz Liga Bohaterów list otwarty mandaty maraton media Mercedes Mikołajki MInisterstwo Śledzia i Wódki młodzież MMCars moda MotoGP motywacja Movembeer muzyka nasze auto Newsy NGO NGO-Pro niepełnosprawni niewidomi nowe auta noworoczne postanowienia nowotwory odblaski ogłoszenia opony otyłość parkowanie partnerstwo Paryż pasy pierwsza pomoc pierwsze wrażenia piesi pijani piknik piwo plakat Pluszektorium płeć Podaj Rękę pole position policja Polska porady Poznań prawo premiera profilaktyka programy prostata przejścia dla pieszych przyczepność psychologia pub rajd rak relacja resuscytacja rodzinnie rower rowery rugby self-driving sesja fotograficzna Silesia Marathon skrzynia biegów smartfon social media spalanie społeczeństwo sport spotkanie supersamochody SUV system motywacji szkolenia Ścigacz.pl Śląsk ŚLONSQ śnieg ŚUM światła Święta taniec targi pasji Targi Piwne targi samochodowe Tarnowskie Góry technologia tory wyścigowe trening trening biegacza turystyka Unia Europejska urzędy Ustroń venturillo Warsaw Sirens Warszawa warsztaty watchdog Wąsopad WF Wisła wyjazd Tomka wypadek wywiad wyzwanie X Factor Zabrze zbiórki zdrowa żywność zdrower zdrowie zima znaki Żywiec

O Fundacji

Miasta

Bądź Super!

Nie masz czasu?

Nasze akcje

Zabierz ze sobą ten blog!
Zeskanuj kod i czytaj dalej na komórce lub tablecie.

Subskrybuj

Video Of Day

Strona przeniesiona na

kapitanswiatelko.pl

Dziennik Kapitański
Info