
Kiedy jednak faktycznie przenosi się to na jakość
świadczonej pomocy? A kiedy rzeczywiście pozwala na uzyskanie zwrotu z
inwestycji, jaką są działania charytatywne?
Działamy w „naszej branży”
Kiedy firma wspiera jakąś instytucję, która działa w
podobnej branży zyskuje podwójnie – nie tylko realizuje działania, które dobre
są dla jej wizerunku, ale także pokazuje pewną spójność swojej strategii. Poza
daniem pieniędzy na jakieś wydarzenie firma może przekazać swoją wiedzę,
podzielić się doświadczeniem i rozwinąć dzięki temu działalność wspieranej
fundacji czy stowarzyszenia.
Oprócz tego jest to doskonała okazja do wymiany doświadczeń
i komunikacji z organizacjami, które mają coś do powiedzenia na temat produktu.
Przykładowo, hurtownia obuwia sportowego nawiązuje współpracę z naszą Fundacją.
Nie tylko działa na rzecz promocji sportu, co leży w jej „naturze”, ale także
może dowiedzieć się czegoś interesującego o ludziach, którzy ją interesują – na
przykład, że wielu biegaczy kupuje swoim dzieciom obuwie sportowe, bo uważa, że
jest zdrowsze i wygodniejsze. Ta wiedza może pozwolić rozwinąć biznes.
W gruncie rzeczy bowiem angażowanie się w takie działania
jest formą reklamy, ale taką, która pozwala na dwustronną komunikację, zbadanie
rynku i dojrzenie nowych możliwości.
Działania dla pracowników

Wszystko, od szkoleń, po systemy motywacyjne, na imprezach
integracyjnych i spotkaniach dla rodzin pracowników skończywszy, jest
doskonałym pomysłem na związanie pracownika z firmą. Jeżeli przy tym odbywa się
to z udziałem jakiejś organizacji, synergia pozwala na stworzenie zupełnie
nowej jakości w stosunkach firma – pracownik.
Jasne, piknik rodzinny dla pracowników dużego warsztatu
samochodowego będzie fajną sprawą. Ale spotkanie z rodzinami na zawodach
rowerowych, gdzie będzie można wykorzystać swoje umiejętności także przy
„lżejszym” sprzęcie może być ciekawszym przeżyciem i lepszą zabawą niż kolejne
„spotkanie na kiełbaskę” z szefem.
Nieufny beneficjent
Wg badań przeprowadzonych na Zachodzie, tylko 5% uważa, że
firmy angażują się w działania PR, bo naprawdę chcą coś zmienić. Gros
społeczeństwa widzi w tym więc tylko marketing, sposób na zrobienie sobie
reklamy rękami stowarzyszeń czy fundacji i de facto działanie mające na celu
maksymalizację zysku.
To, czy działania są spójne z wizerunkiem firmy i jej misją
oraz narracja prowadzona zarówno przez firmę jak i zaangażowaną organizację może
pokazać, że faktycznie stoi za tym idea – a nie tylko chęć pokazania swojego
produktu w kontekście, który wywoła w potencjalnym kliencie emocje.
PR-owy wyskok

Ważny jest tutaj nie tylko przekaz skierowany do społeczeństwa, ale
także zaangażowanie w działania podejmowane przez NGO, które akcje CSR dla
firmy realizuje. Jednorazowa wpłata sprawia, że firma może odejść w zapomnienie
w następnym tygodniu i nikt, poza księgową, nie zapamięta jej nazwy. Współpraca
i porozumienie ma zdecydowanie lepsze efekty, bo korzystając z wiedzy NGO i
faktu, że są one najbliższej społeczeństwa – a więc klientów, można
jednocześnie rozwijać swoją firmę jak i budować pozytywną narrację na temat jej
marki.
Nasza Fundacja realizuje działania CSR opierające się przede wszystkim na komunikacji - zależy nam na korzyściach, które współpraca przyniesie obu stronom. Zajrzyj do zakładki współpraca, aby dowiedzieć się więcej.
Piszemy o wszystkim, co dotyczy naszej Fundacji - od sportu, przez samochody, zdrowie po nasze projekty. Obserwuj nas na Facebook i Google+.
Źródła zdjęć: jeden, dwa, trzy.
Źródła zdjęć: jeden, dwa, trzy.
0 komentarze:
Prześlij komentarz
Wszystkie komentarze są prywatnymi opiniami umieszczających je osób.
Prosimy, zachowuj się jak dama / dżentelmen. Nawet, jeśli coś Ci się nie podoba - zachowaj spokój i kulturę (-: